Hlavní myšlenkou řešení je rehabilitace technické památky - varnsdorfské keramičky z roku 1912 a její přeměna na společenský sál s ubytovací kapacitou. V nevyužitém prostoru v přízemí dříve bývaly keramické pece a sklady. Dnes je zde dloupodlažní sál s vloženou galerií, tanečním parketem a zázemím malého pivovaru.
Hlavní ideou řešení je rehabilitace technické památky - objektu keramičky z roku 1912 - a její představení v nové technické a provozní funkci.
Předmětem návrhu je konverze prostorů v objektu bývalé keramičky na společenský sál s ubytovací kapacitou.
SÁL
V původním nevyužitém prostoru v přízemí objektu, původně sloužícímu k umístění keramických pecí a následně pro skladování zboží, se nacházela dvojice poškozených „H“ sloupů - volný prostor nového společenského sálu pro cca 250 osob vznikl odstraněním „H“ sloupů a vynesením navazujících konstrukcí táhly. Prostor nového sálu je dvoupodlažní s vloženou galerií, tanečním parketem, prostorem pro hudební produkci a přednášky, se společenským, hygienickým a technickým zázemím malého pivovaru.
Sál je přístupný přes předsálí, kterým v patře prochází ocelová lávka ze sklobetonových tvárnic se světelnou rampou, osvětlující stěnu z lahví s logem Kocoura, vítající příchozí.
Předsálí je provozně propojeno s pivovarskou restaurací. Interiér sálu je materiálově navržen v industriální atmosféře - betonové konstrukce jsou doplněny černým železem galerií, zábradlí z drátěných sítí, schodiště s perforovaným logem Kocoura. Podlaha je tvořena spárořezem ze šamotových cihel, hlazeným betonem a dubovým parketem, na galeriích ze slzičkového a hladkého plechu. V řešeném prostoru je umístěna dvojice barů s rozdílnou atmosférou – výčep je akcentovaný „nekonečným polem ječmene“, horní bar je digitálním displejem z pivních lahví s výhledem do pivovarské spilky. Podhledy barů tvoří zavěšené pivní tácky místního piva. Sál je vybaven zcela novým volným interiérem, doplněn orientačním systémem s motivem industriální žlutočerné šrafy.
Prostor sálu je osvětlen fabrickými okny a továrními svítidly, hlavní osvětlení sálu je zajištěno repasovanými továrními svítidly, zavěšenými ze stropu. Svítidla byla doplněna o hlavní zdroje světla dle požadavků na osvětlení prostor a o doplňkové zdroje – světelné kruhy pro intimní osvětlení (dle vzoru řady E46). Prostory pro sezení hostů jsou nasvětleny světelnými rampami s flexibilně uspořádanými svítidly. LED pásky doplňují schodiště, výčep a horní bar.
UBYTOVÁNÍ
Jedná se o vestavba pensionu do 3NP objektu pivovaru. Koncept řešení se opírá o vestavbu kontrastních boxů do existujících prostor původního skladu v podkroví keramičky. Vložené boxy nově organizují podkrovní prostory, definují společná prostranství a hotelové pokoje. Vložené boxy respektují stávající stavební strukturu objektu, vstupují v dialog s existující dřevěnou konstrukcí krovu a střeše dominujícími světlíky, v bílé barvě boxy plují po rezavé podlaze. Stávající sloupy krovu jsou ponechány v prostoru jako jakési sochy-objekty: jsou umístěny ve společném prostoru a vedle stěn v pokojích, stojí samostatně v interiéru některých koupelen. Společnému střednímu komunikačnímu prostoru dominuje oknem zarámovaný výhled na tovární komín a ocelové schodiště. Materiálové řešení odkazuje na industriální atmosféru místa – obvodové stěny budovy jsou tvořeny cihelným zdivem, podlaha celého prostoru je řešena v barevném odstínu rzi, stěny v betonové šedé, přístupové schodiště s povrchem ze slzičkových plechů, vstupní část objektu pak v cortenovém plechu a dlažbě z původních keramických cihel. Interiér pokojů je jednoduchý s atypickým dřevěným nábytkem, boxy koupelen jsou s důsledně bílým interiérem a dřevěnými umyvadlovými deskami, někde dřevěným sloupem. Součástí návrhu je orientační systém, koncept označení pokojů se opírá a sortiment v pivovaru vyráběných piv, každý pokoj má název a číslo odpovídající typu a stupni piva, doplněný o jeho charakteristiku.
05.04.2021