Cílem showroomu je ukázat možnosti využití produktů a jejich aplikaci na malých prostorách. Ze společné diskuse klienta s architekty vznikl jednoznačný závěr: Nezvyklé, umělecky pojaté a hravé řešení výstavních prostor, které by mělo oslovit především kolegy architekty a mladé začínající designéry, minimalistické pojetí v souladu s přírodou.

Häfele je mezinárodní společnost zajišťující nábytkové kování, stavební kování a elektronický přístupový systém. Klientskému zadání předcházela návštěva výstavních prostor stejnojmenné značky ve Stuttgartu a na centrále v Nagoldu.

Velikost interiéru je 38 m2, základním tvůrčím elementem byl nahrubo opláštěný dřevěný krystal v kontrastu s obálkou obvodových stěn ztvárněnou uměleckým způsobem. Obvodové stěny byly graficky pojednány ve stylu street art, umělecké pojetí zpracoval graffiti umělec Zipper.

Pro opláštění středního dřevěného krystalu byla vybrána dýha z pontonového dřeva nesoucího stopy užívání v mořských přístavech (Dub Briccola), která byla v kontrastu se světle šedou stěrkovou podlahou Arte Viva RAL 9018, bílou obvodovou stěnou z deskových materiálů a podsvětleným stropem z Barrisolu.

Dřevěný krystal zevnitř charakterizuje retro pojatý mikropokoj pro studenta (6 m2) se sklápěcí postelí (Silvy), psacím koutem (Accuride), šatnou, toaletou (Globo) a sprchovým koutem (Geberit).

Základním stavebním kamenem nábytkových systémů do showroomu byla řada kování Hawa Aperto, Hawa Concepta a Hawa Concepta Folding. Obvodové stěny vytvořily vždy jednotlivé sekce pro prezentaci dílčích prvků Häfele, jako je otočný botník (Panasonic), jídelní kout (výsuvná TV a Bar Lifter, zásuvný segmentový stůl), ložnice (sklopná postel Sesamo), pracovní sekce (Elipta) nebo dámský make-up kout s excentrickým otevíráním. Ve všech výše uvedených sekcích bylo použito přímé či nepřímé nasvícení (Loox) o sjednocené teplotě světla 3200 K. Všechny světelné i mobilní sekce v showroomu jsou řízené tabletem (iDock) přes bezdrátový software (Fibaro), který je napojen rovněž na vstupní QR kód čtečku.

Samostatným oddílem byla závěrečná produkční práce a dekorace interiéru. Dekorace se nesla v duchu vintage s přesahem do 80. let. 20. století. Šedozelená jadeitová barva (Greyed Jade) byla barvou dekoru, která celý prostor úměrně unifikovala.

Poměrně vtipným experimentem bylo skloubení stropní stavební konstrukce celé plochy showroomu s finálním podhledem z fólie Barrisol v kombinaci s horním LED chipovým nasvětlením, položením javorových listů nad fólii a postavením javorových minikmenů. Kmeny byly seříznuty na přesnou výšku, osazeny na dolní stavěcí tyč a horní kotevní plotnu s tím, že viditelnou část pomocné konstrukce překryla barrisolová fólie přesně ve stejné výšce a stromy se posléze připevnily na stavěcí závitové manžety. Hnědý podlahářský tmel v barvě dubové dýhy posléze překryl manžetové kaverny.

Architekti a koordinátoři interiéru podtrhují spolupráci a veškerou komunikaci s firmou Häfele, která byla na velice profesionální úrovni, a velmi oceňují možnost volné tvorby. Celkový výsledek byl pro všechny závěrečnou odměnou.

 

13.03.2016

Partneři

OFICIÁLNÍ VŮZ

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNER KATEGORIE

HLAVNÍ PARTNEŘI

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše