01.03.2020

SOLNICE, ČESKÉ BUDĚJOVICE

Číst více

kategorie:
Veřejný interiér I

autor a přihlašovatel:

Ing. arch. Šimon Brnada, PH6 ATELIER s.r.o., www.ph6.cz

SOLNICE, ČESKÉ BUDĚJOVICE

V historickém objektu bývalé Solnice z roku 1531 vznikla nová restaurace. Koncept interiéru inspirovala sama historie. V místech, která přes 400 let sloužila jako sklady, měla zůstat zachována jejich industriální atmosféra. Celým interiérem se proplétá výrazný motiv červené, který jde do mnoha detailů jako jsou prošívání na textiliích nebo věšáky.

IDEA

Byli jsme osloveni investorem navrhnout interiér restaurace v historickém objektu bývalé Solnice z roku 1531 v Českých Budějovicích

Základní myšlenka interiéru byla jednoduchá a jasná od první diskuse s investorem - v objektu, který přes 400 let sloužil jako sklad, zachovat atmosféru skladu. Jen místo soli, nebo obilí z něj udělat „pivovarský sklad“

Snažili jsme se tedy zachovat ryzí industriální atmosféru prostoru. Protože i přilehlý Pivovar Solnice, který je s restaurací pivovodem  přes Piaristické náměstí propojen je vybaven nejmodernějšími technologiemi, nechtěli jsme jít cestou historizujícího interiéru.  Naopak jsme chtěli dát vyniknout krásným původním konstrukcím a materiálům a jasně rozlišit (i barevně) co je do prostoru nově vkládáno. Zároveň jsme chtěli věci dělat trochu s nadhledem a vtipem- do restaurace se jdu bavit.

POPIS

Z těchto výchozích principů pak vychází design jednotlivých prvků. Proto jsou použity takové industriální motivy jako červené skladové regály – které mimochodem výborně slouží k uskladnění všeho co je pro provoz restaurace potřeba, vlnité plechy- které zase svým zvlněným povrchem napomáhají lepší akustice, motiv pivních KEGů které jsou uskladněny pod barovými stoly nebo motiv věšáků, aby jste tady mohli svoje starosti pověsit na hřebík.

Samostatnou kapitolou je pak podsvětlená folie na stěně oddělující Malou solnici. Opět zde není samoúčelně - dokonale zakrývá spleť vzduchotechnických potrubí, která by v interiéru rušila a zároveň svým potiskem vtahuje do pivovarské atmosféry a odkazuje na spojení s blízkým pivovarem, kde skvělé pivo vzniká.

Celým interiérem se jako Ariadnina nit proplétá výrazný motiv červené - od vedení pivního potrubí v podlaze, přes regály a výčepní hlavy, které zároveň vedou pivo do patra, až po takové detaily jako prošívání polštářů, nebo věšáky. A proč červená? Je to proto, že v podstatě tři ze čtyř stěn restaurace jsme ponechali bíle, holé jen v původní krásně hrbolaté omítce, bez jakýchkoliv obložení, dekorací apod. A pozornost  hosta se snažíme soustředit na stěnu směrem k Malé solnici – kde je to nedůležitější – pivo, respektive výčepy a tanky. Proto ta výrazná barva, zdůrazňující dominantní výčepní stoly s navazujícím barovým sezením, kde je host přímo „u zdroje“

Přesto že koncept má vyvolávat pocit, že sedím ve skladu pivovaru, působí restaurace přívětivým, útulným dojmem, ve 2. NP až komorním a nepůsobí chladně.  Je to právě díky použití barevných akcentů, díky nádherným dřevěným stropům, masivnímu přírodnímu dřevu na stolech a použití měkkých čalounění na sezení.

TECHNICKÉ INFORMACE

Podlahy – cementová dlažba, ocelový plech, kartáčovaná dubová prkna

Povrchy – potištěná podsvětlená napínaná folie, vlnitý plech, palety, olejovaný dub, přírodní kůže, ocel kovářský nátěr

Číst více

Partneři

OFICIÁLNÍ VŮZ

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNER KATEGORIE

HLAVNÍ PARTNEŘI

OFICIÁLNÍ SPONZOR ČASOMÍRY

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše