kategorie:
Veřejný interiér I
Ing. arch. Tomáš Hrubý a Mgr. David Marek, spolupráce Ing. arch. Markéta Březinová, DL STUDIO, s.r.o., www.dlstudio.cz
ROZMAR-INN, PRAHA
Název restaurace je malou slovní hříčkou – není to jen o rozmaru jako takovém, ale hlavně o rozmarýnu, jehož větvičky byly otisknuty do současného interiéru. Dříve tu bývala klasická prodejna drogistického zboží z počátku minulého století s mnoha zajímavými dochovanými doplňky, které autoři i díky památkové ochraně do interiéru přirozeně zakomponovali.
Investor nás zprvu zaskočil mnohoznačným názvem restaurace: ROZMAR-INN. Na jednu stranu jde o „rozmar“ a na druhou pak o „rozmarýn“. Vybrané prostory pro restauraci byly pro nás dalším překvapením. Přední část restaurace orientovaná do ulice Vodičkova, měla nádherně dochovaný interiér původní drogistické prodejny z první poloviny 20-tého století. Tento interiér je pod památkovou ochranou a bylo tedy nutné ho do interiéru přirozeně zakomponovat a nezasahovat do něj.
Střední a zadní část pak již dochovaný zabudovaný interiér neměla a bylo tedy možné navrhnout interiér volněji.
Restaurace je poměrně rozsáhlá, vzhledem k tomu, že je orientovaná vlevo od průjezdu do domu, nachází se jak pod částí domu do ulice, tak ve střední části orientované do dvora a též v zadní části sousedící s Františkánskou zahradou.
Východiskem pro návrh tedy byl název a původní dochovaný interiér. V dlažbě celé restaurace je stylizovaný motiv větvičky rozmarýnu. Tento motiv je pak použit i jako dekorace na stěnách v zadní části a jeho geometrické vyjádření je dále použito, jako paraván a grafika na skleněných stěnách vestavěné kuchyně ve střední části.
Původní interiér byl inspirací pro dvě z použitých barevností dřevěných prvků – původní světlejší odstín mořidla na regálech a zásuvkách interiéru drogistické prodejny, jsme použili na nové stolové desky, v podobném odstínu je též kožené čalounění židlí. Tmavší odstín je pak použit ve stejném odstínu na židlích. Další hlavní doplňkovou barvou jsou pak do zelena namořené dýhované obklady stěn ve střední a zadní části. Zde je pak několik čalouněných lavic v šedobéžovém odstínu.
Původní mosazné zábradlí a madla v přední části byla pak inspirací pro mosazný nápis na výčepu a mosazná zavěšená svítidla ve střední a zadní části.
Použité materiály jsou standardní: keramická dlažba, dubové masivky a dýhy, ocelové konstrukce v černém odstínu a typové židle TON.
Největším úkolem bylo nalezení souladu mezi dochovaným původním interiérem a interiérem navrhovaným nově. Povedlo se to v harmonii barevnosti dřevěných prvků a v inspiraci pro mosazné detaily.
Původní interiér tedy pro nás nebyl limitem a omezením, ale inspirací.