07.03.2019

KLINIKA FLORADENT, PRAHA

Číst více

kategorie:
Veřejný interiér II

autor a přihlašovatel:

Ing. arch. Štěpán Janů, www.stepanjanu.cz a IF SYNERGY, s.r.o., www.floradent.cz

KLINIKA FLORADENT, PRAHA

Tři oblouky z nenápadného nárožního funkcionalistického domu na Flóře přenesl architekt do interiéru kliniky: recepce, sezení v čekárně i nábytkových úchytů, atd. Bílý minimalistický prostor byl obohacen o osobitou barevnost. Kombinací 5 barev vznikl ojedinělý strop. Každá ordinace kombinuje ty samé barevné odstíny a nechává při tom vyniknout barvu křesla.

Investor potřeboval nově pronajatý prostor co nejrychleji přestavět ze stávajícího fitness studia na nový prostor dentální hygieny.  Již od začátku byl kladen tlak na co nejrychlejší projekt a realizaci. S investorem jsme se tak dohodli, že přestavba musí být provedena co nejefektivněji.

Již od začátku jsme se s investorem naštěstí potkávali v názorech na celkové pojetí prostoru. Interiér se nachází v krásném nárožním funkcionalistickém domu v ul. Jičínská, na metru Flora. Dům je z exteriéru možná trochu nenápadný, skrývá ovšem překrásnou velkorysou schodišťovou halu, ve které jsou použity velice kvalitní materiály a minimalistické detaily. Cílem tak bylo vytvořit kontextuální prostor, který by ve svém nitru navazoval na funkcionalistické tendence - na konci realizace měl vzniknout interiér, který by odpovídal svému umístění. Chtěli jsme docílit minimalismu, který bude obohacen o osobitou barevnost - ať ve smyslu psychologickém, tak fyzickém. Chtěli jsme docílit ordinace, která nebude na návštěvníka působit chladně a sterilně, ale která naopak v člověku zanechá dobrou náladu a zároveň nebude výstřední a otravná ani pro pacienty, ani zaměstnance. Jedinečné na vytváření interiéru zároveň bylo to, že vznikal ruku v ruce s grafickou identitou kliniky.

Na dotčeném nárožním domu jsou z exteriéru typické 3 oblouky, které se propisují jako arkýře po celé výšce domu. Tento oblouk jsme převzali a vytvořili z něj společné téma nové  kliniky. Oblouk, který se objevuje na fasádě i ve schodišťové hale, se tak přenesl do interiéru kliniky v podobě tvaru recepčního pultu, loga kliniky, gauče v čekárně, vizitek, i nábytkových úchytů. Spolu se zaměstnanci, grafiky a investorem, vznikl unikátní společný symbol a ústřední motiv, který sjednotil celkový vizuál.

Z architektonického hlediska byly jednotlivé místnosti pojaty jako individuální osobnosti se společným rysem. Jednotně byly vytvořeny tři barevné vertikální roviny - podlaha, zařízení (úroveň očí) a strop. Tyto tři roviny jsou následně vypíchnuty na bílém pozadí. Každá z místností dostala svou osobní barvu: vstupní prostor modrá, ordinace hnědá, fialová a antracitová. Tóny barev byly pečlivě vybrány a laděny tak, aby souzněly a vzájemně se nerušily. Každé ze 3 ordinací bylo zároveň vytvořeno osobní barevné logo - kartáček, úsměv a zub. Každá místnost získala tak svůj charakter, propojený ústředními prvky - podlahou a stropem - symbolicky znázorňující zem a nebe, společné prvky světa, mezi kterými se odehrává osobní rovina, individuální funkce každé místnosti. Světlý interiér s pomocí nekonečné enfilády kruhových oken zároveň opticky zvětšuje stísněný prostor.

Prvním propojujícím prvkem se stala unikátní litá podlaha, na kterou bylo použito celkem 5 barev - 3 barvy ordinací, 1 barva recepce a 1 barva grafického loga kliniky. Barvy byly dle přesné specifikace dovezeny z Holandska, kde se namíchaly do předem definované barevné škály. V každé místnosti bylo použito 5 barev tak, aby byla podpořena jedinečná barva křesla - každá místnost dostala svou dominantní barvu.

Druhým propojujícím prvkem se stal jedinečný strop,  na který bylo také použito 5 barev. Strop byl vytvářen pomocí ručního razítkování přímo architektem, investorem i zaměstnanci kliniky. V každé místnosti byla  dominantně  natisknuta barva dle ústřední barvy místnosti. Ležící pacient tak nemusí při zákroku bezmyšlenkovitě zírat do světelného zdroje nad hlavou, ale může prohlížet strop, kde každé razítko je jednotlivě natisknuté, nedokonalé, osobité.

Krátký realizační termín se podařilo naplnit také díky skvělé koordinaci a improvizaci stavby, a díky veliké vstřícnosti a profesionálnosti všech účastníků realizace.

Číst více

Partneři

OFICIÁLNÍ VŮZ

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNER KATEGORIE

HLAVNÍ PARTNEŘI

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše