19.03.2023

SÍDLO USSPA

Číst více

kategorie:
Interiér roku Somfy (coworkingová centra a kanceláře)

autor a přihlašovatel:

Roman Vrtiška a Vladimír Žák, VRTIŠKA & ŽÁK STUDIO, www.vrtiskazak.com a USSPA, s.r.o., www.usspa.cz

fotograf:
Kristina Hrabětová

SÍDLO USSPA

Ve výrobním areálu firmy byla dostavěna administrativní budova. Autoři sjednotili vstupní část a renovovali interiér. Nové prostory působí vzdušně a nabízejí dostatek denního světla. Interiéru dominuje šedá barva a perforované vlnité plechy.

Realizace se nachází ve východních Čechách v obci Dolní Dobrouč, nedaleko od České Třebové. Jde o současnou architektonickou intervenci v původním výrobním areálu firmy USSPA v podobě dostavby administrativního objektu, sjednocení vstupní části a renovaci interiéru. Firma dlouhodobě trpěla nedostatkem pracovních míst v rámci kancelářské sekce HQ. Proto jsme se, spolu s majiteli rozhodli o dostavbu. Extenzí stávajících kanceláří o zasedací místnosti, lounge zónu a zaměstnanecké prostředí vznikla nová hmota na objektu stávající výrobní haly. Ta je vyvedena v provedení s tzv. “pilovou střechou” a výplně zaklopeny komůrkovým polykarbonátem + skly. Díky tomu je v interiéru dostatek denního světla a celek působí vzdušným dojmem. Abychom podpořili absolutní kontrast se stávajícími objekty a zaměření firmy, vsadili jsme na světle šedou barvu a perforované vlnité plechy, které dávají novým hmotám téměř éterický charakter. V druhé fázi projektu se zvětšovala plocha kanceláře majitelů, kam byla dodána dvě velkoformátová okna. Zároveň jsme zvětšili a zvýšili stávající vstup do objektu. Ve vstupní (převýšené) části objektu pokračuje vlnitý plech z fasády také do interiéru, lemuje schodiště a dále pokračuje do prostor recepce. Docílili jsme tak přirozeného prolnutí exteriéru a interiéru, kde navíc, díky perforaci dochází k velice vzdušnému efektu. Navíc je vlnitý plech použitý také v recepci jako materiál pro dveře skříní za objektem recepce, takže dochází k průhledům na obsah a do další úrovně a přitom není prostor nijak vizuálně narušen. Koncepčně je interiér dělen na bílou / stávající část a dřevěnou / novou dostavbu. Tím jsme chtěli formálně a také navigačně rozlišit, ve kterých prostorách se člověk nachází. Zároveň stále sledujeme jasný cíl a sice definování DNA značky skrze interiéry / architekturu. Tyto principy soustavně rozvíjíme a snažíme se o jakousi homogennost a přitom různorodost v rámci daných lokalit. 
Revitalizace areálu nadále pokračuje a aktuálně ještě připravujeme úpravu venkovních ploch, zeleně a dostavbu zaměstnaneckého wellness na uliční části pozemku.

Velikost interiéru: 750m2

Číst více

Partneři

OFICIÁLNÍ VŮZ

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNER KATEGORIE

HLAVNÍ PARTNEŘI

OFICIÁLNÍ SPONZOR ČASOMÍRY

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše