03.04.2021

0,75 WINE BAR, PRAHA

Číst více

kategorie:
Veřejný interiér I

autor a přihlašovatel:

C. Dunděra, www.cyrildundera.com, O. Lalák, www.ondrejlalak.com, P. Hák, www.petrhak.com a 0,75 s.r.o.

0,75 WINE BAR, PRAHA

Na Letné byl otevřen designový winebar, ležérní a útulný prostor s příjemnou atmosférou. Hlavním motivem interiéru se stal patron vína sv. Urban, který tvoří výraznou dominantu prostoru. Upravený interiér byl rozdělen na tři části. Přechod baru z místnosti do místnosti je zvýrazněn gradientem, který umocňuje změnu nálad a funkci nově vzniklých zón.

Cílem autorů projektu bylo dostat do Prahy designový winebar - prostor, který bude ležérní a útulný - s atmosférou, ve které se na pulzující Letné bude každý cítit příjemně. Záměrem bylo reagovat na potřeby lidí ve městě - a vytvořit místo, ve kterém se můžete buď najít, nebo ztratit. Hlavním motivem se stal patron vína sv. Urban, který tvoří výraznou dominantu prostoru. S termínem “městský” (urban) autoři pracovali jako s takovou slovní hříčkou, proto zde socha s lehkou nadsázkou funguje jako městský prvek zasazený do prostoru.

Původní interiér byl poměrně dost členitý, bylo potřeba jej vyčistit a rozdělit do tří zón, a to sice na hlavní - s barem, který se táhne z jedné místnosti do druhé. Představuje nejrušnější místo, highlight celého prostoru - s úmyslem vytvořit tzn. eye-catcher, tedy tak výrazný prvek, který už z ulice přiláká pozornost. Přechod baru z místnosti do místnosti je zvýrazněn gradientem, který umocňuje změnu nálad a funkcí jednotlivých zón interiéru.

V přední místnosti je bar výrazně vyšší než v druhé - rovina komunikace mezi zákazníkem a barmanem je zde osobnější. A to hlavně z toho důvodu, že koncept druhé části prostoru je postaven na interakcii s barmanem/someliérem, který zákazníky provádí večerem. Je to také gastro zóna, kde dostanete doporučení na drobné pohoštění, které můžete s vínem spárovat. Vinárna nemá skladové prostory, proto tady najdete i výraznou dřevěnou vinotéku, která skýtá více jak 400 lahví. Třetí část je tzn. Lounge zóna, která je klidová a najdete v ní i více soukromí.

Nejvíce použitý materiál je dubový masiv, který je buď přírodní, nebo v černé povrchové úpravě. V přední části prostoru je více světla, které postupně slábne s přechodem do zadní místnosti a Lounge zóny - kde jsou použity i tmavší barvy na stěnách pro více intimní atmosféru. Pro autory bylo důležité spolupracovat s českými výrobci, najdete zde například židle od tradičního TONu nebo jiné prvky od lokálních truhlářů.

V interiéru se nachází motivy inspirované graffiti kulturou, které jsou na toaletách převedeny do latinských přísloví o víně, a podíleli se na nich umělci z pražské UMPRUM.

Číst více

Partneři

OFICIÁLNÍ VŮZ

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNER KATEGORIE

HLAVNÍ PARTNEŘI

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše