13.03.2016

INTERIÉR POLIKLINIKY DĚČÍN

Číst více

kategorie:
Veřejný interiér II

autor a přihlašovatel:

Bohumil Vaněček, VINT s.r.o., www.vint.cz

INTERIÉR POLIKLINIKY DĚČÍN

Celý provoz děčínské polikliniky se stěhoval do nových prostor. Na jejich zařízení měly vliv zejména statistické údaje o počtu lidí, kteří poliklinikou ročně projdou. Specifickým pracovištěm v celé budově je pak mamografické centrum, které je výlučně ženským prostředím a podle toho bylo také zařízeno.

Společnost WF Hospital s. r. o., jež děčínskou polikliniku provozuje, stála na začátku roku 2015 před nelehkým úkolem. Přestěhovat celý provoz polikliniky do nově zrekonstruovaných prostor v centru města a v co nejkratší době zajistit fungování všech lékařských pracovišť. Na rozdíl od původní adresy, kde se všechna pracoviště polikliniky nacházela v jednom podlaží, na nové adrese bylo nutné je umístit do čtyř pater. A to s ohledem na specifika zdravotnického zařízení, kde jednotlivá vyšetření na sebe navazují. V 1. NP budovy byla tedy umístěna recepce a čekárna pro RTG, OPG, ultrazvuk a odběrovou laboratoř, v dalších patrech jsou umístěna pracoviště mamografického centra a gynekologie, plicního oddělení včetně technického zázemí personálu a ordinace několika dalších odborností.

Součástí zadání na řešení interiéru byla kromě výše zmíněného jedna zcela zásadní informace. Úkolem pracoviště Polikliniky Děčín v rámci systému zdravotní péče je plnit funkci linie prvního kontaktu, kdy výsledkem diferenciální diagnostiky je buď následná ambulantní péče, nebo doporučení pacientů k léčbě na dalších zdravotnických pracovištích vyššího stupně. Prakticky bylo tedy nutné při projektování počítat s těmito statistickými údaji: za rok zde projde RTG vyšetřením 23 000 osob, vyšetřením plic 20 000 osob, mamografickým vyšetřením 7 500 osob a ultrazvuky 5 000 osob. Tato informace poměrně přesně určovala priority při řešení orientačního systému budovy, při výběru podlahových krytin a sedacího nábytku. Měla také dopady na určení základního konceptu interiéru.

Investor, firma WF Hospital s. r. o., byl exaktní při definování provozních požadavků. O design interiéru se zajímal do té míry, jaké dopady bude mít na náladu a psychické rozpoložení pacientů; ti přicházejí v důsledku svých zdravotních problémů a musí na vyšetření leckdy čekat. Někdy si přicházejí pro potvrzení o pracovní neschopnosti, které, pokud na něj nemají nárok, nedostanou. Prostředí, do kterého přicházejí, má být tedy přátelské, téměř domácí, nemá působit studeným nebo sterilním dojmem a už vůbec nemá působit jakkoliv luxusně nebo chcete-li draze. A také drahé být nemělo.

Odlišný požadavek jsme zaznamenali při řešení interiéru mamologického centra. Sem přicházejí klientky většinou z preventivních důvodů, dobrovolně a svou roli hraje fakt, že jde o výlučně ženské prostředí. Osvětová aktivita firmy Avon, která se významným způsobem angažuje v otázce prevence rakoviny ženského prsu, má několik forem. Kromě např. pochodů „Zdravá prsa“ je to i logotyp růžové stužky, přičemž růžová barva je nosným principem celého hnutí. A růžová barva se stala i jakousi neformální barvou mamologických pracovišť. Její uplatnění v interiéru mamologie v Děčíně jsme našli, lépe ve vícero odstínech, především ve výmalbě siluet ženských prsů ve vyšetřovnách. Volba ořechové dýhy na nábytku, béžové na ostatních stěnách a tmavě fialovomodrého odstínu lina už potom byla logickou volbou.

Interiér Polikliniky Děčín nemá ambici stát se vítězem soutěže, ale účastní se jí po zásluze, protože jistě naplňuje její motto – snahu naučit naši populaci žít a pracovat v lepším prostředí. A je potřeba zmínit, jak jsou pro tuto snahu důležití klienti. Investice do interiéru Polikliniky Děčín je z pohledu její návratnosti těžko uchopitelná. Zde v Děčíně je společnost zavedená, má své místo v systému zdravotní péče v regionu, je personálně a technicky zajištěná a je jisté, že stejné množství pacientů by ošetřila i v případě, že by si investor poradil s dodávkou interiéru jednoduše a co nejlevněji. Přesto to neudělal a za to mu patří náš respekt.

Číst více

Partneři

OFICIÁLNÍ VŮZ

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNER KATEGORIE

HLAVNÍ PARTNEŘI

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše