kategorie:
Veřejný interiér II.
Him Liu, Tunde Lendvai, Radovan Mačák, PRAGUE DESIGN HUB, www.pragdh.com
fotograf:
Lukáš Oujeský

PET CENTER, PRAHA
Inspirace pro nový koncept PetCenter je založena na souznění a lásce mezi lidmi a jejich mazlíčky. Prodejna je navržena na základě moderních trendů retail a zážitkového nákupu.
V roce 2023 jsme dokončili vlajkovou prodejnu značky PetCenter na Černém Mostu. PetCenter je významným maloobchodním řetězcem ve střední Evropě prodávajícím potřeby pro domácí zvířata a doplňky.
Naše designové studio vytvořilo pro tuto prodejnu o rozloze ±200 m2 nový koncept interiéru, který slouží jako vzor pro všechny budoucí rekonstrukce prodejen v nákupních centrech po celé České republice a na Slovensku.
Vypracováním tohoto projektu jsme byli pověřeni po výběrovém řízení. Zadáním klienta bylo poskytnutí koncepčního rámce toho, co považujeme za znovuzrození značky a využití interiérové designu jako nástroje k přilákání nové klientely. V průběhu zpracování návrhů jsme byli požádáni, abychom poskytli ještě komplexnější kreativní služby včetně grafického designu, poradenství v oblasti brandingu a řízení designu.
Inspirace
Inspirace pro nový koncept PetCenter je založena na souznění a lásce mezi lidmi a jejich mazlíčky. Prodejna je navržena na základě moderních trendů retail a zážitkového nákupu. Chtěli jsme také zdůraznit, že značka PetCenter je pro ty, kteří zbožňují své chlupaté kamarády a místo, které podporuje emocionální propojení mezi zákazníky a novou filozofií značky.
Design
Naším cílem bylo navrhnout prostor, který se odliší od stávajícího stereotypu "pasivních" obchodů. Obchod by neměl pouze uspokojovat potřeby, ale měl by také vytvářet touhy.
V nákupním centru vedle sebe koexistuje mnoho interiérů a klíčové je najít rovnováhu mezi harmonií, vyniknutím zvláštností a prezentací značky. Interiér je plánován ve vrstvách tak, aby udržoval zvědavost zákazníků.
Jelikož rebranding spočíval spíše ve vytvoření nové filozofické identity prostřednictvím interiérového designu, zachovalo si PetCenter své stávající logo a charakteristickou oranžovou barvu. Silná identita značky a barva se ukázaly jako výzva při vytváření koncepčního návrhu. Na základě inspirace životním stylem, dobrodružstvím a přírodou jsme vybrali dva nekonkurující si odstíny zelené, které skvěle doplnily charakteristickou oranžovou barvu značky. Cílem bylo nechat skrze oranžovou ještě více prosvítat zelenou, připomínající květinu vyrůstající ze země. Výsledek působí svěže, hravě a aktivně.
Díky přírodnímu dubovému laminátu, teracové dlažbě a odhalenému stropu s jednoduchými, pozitivními světelnými prvky dodávají tyto detaily prodejně PetCenter modernější vzhled.
Nejdůležitější vrstvou našeho designu bylo však přidání detailů, které nám připomínají naše chlupaté kamarády. Světelné boxy s tlapkami vás zavedou do obchodu, bar s občerstvením ve tvaru psí kosti vám umožní si dle libosti vybrat oblíbené pamlsky vašeho mazlíčka a vlastní socha psa Diggyho, který neustále nachází poklady v každém obchodě PetCenter, vás pokaždé zaručeně pobaví. Díky těmto promyšleným a nepředvídatelným prvkům je interiér našeho PetCentra jedinečný, zapamatovatelný a navazuje kontakt se zákazníky.