12.03.2022

PRODEJNA OVEČKÁRNA, ZLÍN

Číst více

kategorie:
Veřejný interiér II.

autor a přihlašovatel:

Adéla Bačová, ADÉLA BAČOVÁ DESIGN, www.adelabacova.cz a CZECH WOOL COMPANY s.r.o., www.oveckarna.cz 

fotograf:
onomono photography, Kateřina Velikovská

PRODEJNA OVEČKÁRNA, ZLÍN

Pilotní prodejna značky Ovečkárna odráží ve svém interiéru brand jako takový, jeho hodnoty a myšlenky v reálném prostředí. Cílem autorky bylo vytvořit útulné prostředí, kde na zákazníky dýchá skutečná příroda a vůně produktů. Dominantním materiálem v interiéru je smrk využitý na výrobu nábytku, obklady stěn i výstavní systém.

Hlavní myšlenkou při tvorbě prodejny pro značku Ovečkárna bylo vytvoření nejen prodejního místa, ale celého světa Ovečkárny. Inspiračním zdrojem byly jak hodnoty brandu, tak samotné produkty. Jelikož se prodejna nachází v obchodním centru, snahou bylo vytvořit místo, které se bude od klasického retailu odlišovat. Hlavním cílem bylo zhmotnění Ovečkárny, převedení brandu, jeho myšlenek a hodnot do reálného prostředí. Vytvořit místo, které bude pro zákazníky útulné, bude dýchat přírodou a specifickou vůní tak, jak tomu je u samotných produktů Ovečkárny.
Pro pilotní prodejnu, která je vzorem pro připravovanou síť prodejních míst, jsme tak použili výhradně přírodní materiál – smrkové dřevo, ošetřené pouze bezbarvým olejem. Smrk byl použit na výrobu veškerého nábytku, výstavního systému i jako obklad stěn. Obložení je doplněno krémovou výmalbou 
obloukového tvaru oddělující sortiment. Na stěnách prodejny tak vznikají hravé vlnky, které asociují ovečky a hlavní privátní značku produktů společnosti – Vlnka. Tento prvek se objevuje i na detailech nábytku, který je navíc modulární, aby jej bylo možné snadno využít v interiéru dalších prodejen.
Za zmínku stojí také dřevěné sedáky vyrobené z recyklovaných dřevěných odřezků včetně kůry. Díky tomu se nám podařilo přenést do interiéru ještě více prvků přírody, což byl od začátku projektu jeden ze záměrů. I přesto, že rozloha prodejny je 150 m2 a je tedy poměrně rozsáhlá, největším oříškem bylo
skloubení různých funkcí prodejny a rozličného sortimentu. Kromě funkce prezentace produktů je prodejna i hlavním výdejním místem e-shopu. Značka navíc nabízí jak oděvy a obuv, tak například domácí potřeby, kosmetiku a celou škálu dětského zboží.
Jelikož se jedná o první prodejnu značky a celý projekt byl tedy vnímán jako testovací, rozpočet na návrh i realizaci byl poměrně nízký. Nejvyšších úspor bylo docíleno u podlahy, která získala nový krémový nátěr. Spojením původní betonové podlahy se starým lepidlem a novým nátěrem vznikl na podlaze organický grafický rastr, který skvěle celý interiér doplnil. Finančně výhodné bylo také užití smrkového dřeva, které je dostupné a patří k levnějším dřevinám.

Číst více

Partneři

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNEŘI KATEGORIÍ

HLAVNÍ PARTNEŘI

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše