V Praze byl po patnácti letech vybudován plnohodnotný zimní stadion nejen pro širokou veřejnost, ale i pro tréninkovou výchovu krasobruslařské a hokejové mládeže. Vstupní hale vévodí bílá organická stěna s barevnými nikami. V neutrálně laděném interiéru působí barvy rafinově a v rámci prostoru slouží jako navigace.

Přesně rok od slavnostního poklepání na základní stavební kámen se dnes
v Praze oficiálně otevřel nový zimní stadion. Během uplynulých dvanácti
měsíců se soukromým investorům podařilo v pražských Strašnicích v ulici
Přetlucká vybudovat moderně pojaté zázemí pro bruslaře na dvou ledových
plochách. Projekt nově nese název ŠKODA ICERINK a je určen zejména pro
širokou veřejnost, ale i tréninkovou výchovu krasobruslařské a hokejové
mládeže. V Praze vyrostl plnohodnotný zimní stadion poprvé po patnácti
letech.
Jeho vizuální tvář mu definovalo renomované studio VRTIŠKA • ŽÁK, které se
ujalo prací na exteriéru i interiéru komplexu. Projekt se sestává ze dvou
kluzišť. Tréninky budou vedeny ambasadory projektu, krasobruslařským
mistrem Evropy Tomášem Vernerem a juniorským mistrem světa v hokeji,
Martinem Holým.
Nepřehlédnutelnou dominantou ŠKODA ICERINK je atypická předsazená
fasáda, která je klíčovým a charakteristickým prvkem objektu. Bílá, organicky
tvarovaná hmota z hliníkových kazet, nesených na diagonálních nosnících, je
jakousi reminiscencí k ledové ploše a může symbolizovat strukturu ledu pod
mikroskopem. Nosníky se jemně propisují přes samotné kazety, které se
různě otevírají a uzavírají v místech, kde je tomu potřeba a fasáda tak
získává na dynamičnosti.
V nočních hodinách pak může fasáda díky řízenému LED osvětlení měnit
barvy a tím celkový charakter.
“Interiéry sportoviště jsou řešeny výhradně fukčně a prakticky s důrazem
na minimální náklady. Díky exponovaným stavebním materiálům, jako je
betonový skelet a betonové tvárnice, které jsme ve výsledku nechali v jejich
surové podobě, se nám podařilo výrazně snížit investice na realizaci a
zároveň zefektivnit udržitelnost prostorů, které, v takto náročném provozu
jako jsou sportoviště, často trpí”, přibližuje základní principy designu
spoluzakladatel studia VRTIŠKA • ŽÁK, Roman Vrtiška.
V interiéru objektu můžete nalézt nejen samotná kluziště, s potřebným
zázemím, jako šatny, ošetřovnu a půjčovnu s brusírnou bruslí, ale také
dětský koutek s recepcí v přízemí, a fitness, masáže a bistro s výhledem na
ledovou plochu v prvním patře.
Při vstupu do objektu vás ohromí výška vstupního foyer. “Chtěli jsme
zdůraznit vertikalitou prostoru jeho důležitost a otevřením přes dvě patra
umocnit pomyslný dojem z chrámu sportu”, dodává s úsměvem Vrtiška.
Vstupní hale vévodí bílá organická stěna s barevnými nikami v podobě
recepce a výtahové šachty. Barvy vás provází celým, jinak neutrálně
laděným, interiérem ve velice rafinované a decentní míře. Autoři se rozhodli
pro práci s nimi v rámci navigace v prostoru. Také samotné haly s ledovými
plochami mají přidělené barvy - žlutou a červenou. Na výraznou barevnost
vsadili designéři také v prostorách šaten. Každá z nich je pak právě díky ní
specifická, aby bylo snažší se v nich orientovat nejen pro dospělé, ale
převážně pro malé i předškolní děti, kterým patří dopolední tréninková pásma.
“Pro děti je barva intuitivní a automatický rozpoznávací znak, narozdíl od
složitého písma, či čísel”, doplňuje druhý ze zakladatelů tvůrčího dua,
Vladimír Žák. Šatny jsou pak doplněny o číslování nad lavicemi, tvořící
grafický prvek v prostoru. Každé dvě šatny mají vždy společné sociální
zázemí, čímž se opět zefektivnily náklady nejen na samotnou realizaci, ale i
na provoz.
Zajímavostí projektu může být také fakt, že většina rozvodů je tažena po
povrchu, což je přirozený důsledek použitých stavebních prvků v jejich
skutečné kráse a následná absence konvenčních omítek. Celek tak nabírá
více technicistní dojem, který není pouze samoúčelný. Celá stavba je totiž
výrazně efektivní a to díky úsporným technologiím, které zaručí až o 40%
šetrnější provoz, než tomu bylo doposud.
Celkové náklady na vybudování stadionu dosáhly částky 170 milionů korun.

09.03.2018

Partneři

OFICIÁLNÍ VŮZ

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNER KATEGORIE

HLAVNÍ PARTNEŘI

OFICIÁLNÍ SPONZOR ČASOMÍRY

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše