NOVÁ TVÁŘ KOUPELEN MARO V KARLÍNĚ, PRAHA

NOVÁ TVÁŘ KOUPELEN MARO V KARLÍNĚ, PRAHA

 

V atraktivní pražské čtvrti mezi Vltavou, Vítkovem a Negrelliho viaduktem se snoubí atmosféra původních staveb s moderní architekturou. Právě do této části Prahy byl umístěn nový unikátní showroom, kde otevřenost celého prostoru podporuje jedinečnou atmosféru studia. Požadavky na vzhled interiéru byly příridní barvy v kombinaci s tmavými prvky.

(kategorie: veřejný interiér II; autor: Ing. arch. Eva Eichlerová, www.apropoarch.cz; přihlašovatel: MARO, s.r.o., www.marokarlin.cz)

MARO koupelnové studio – Nová tvář koupelen

V atraktivní pražské čtvrti, rozkládající se mezi Vltavou, Vítkovem a Negrelliho viaduktem, se snoubí atmosféra původních staveb s moderní architekturou, a právě do této části Karlína jsme umístili nový unikátní showroom koupelen s názvem "Nová tvář koupelen MARO". Společnost MARO, která patří mezi jedny z nevýznamnějších specializovaných velkoobchodů pro obor topení – voda – plyn, vybudovala již 7 koupelnových studií, ale do hlavního města chtěla vstoupit s ojedinělým konceptem studia. Zadání ztvárnění Nové tváře koupelen se úspěšně chopila Ing.Arch. Eva Eichlerová.

Velkorysé prostory přízemí administrativní budovy poskytovaly spoustu příležitostí na vytvoření „tak trochu jiného“ interiéru koupelnového studia, kde otevřenost celého prostoru podporuje jedinečnou atmosféru studia.

Nechtěli jsme vytvořit jen obyčejný showroom, kde se prezentují koupelny v moha kójích, ale chtěli jsme ukázat i tzv. funkční design. Proto naše požadavky byly zejména na technologie funkčních částí koupelnového studia. Funkčnost je zde prezentována například konstrukcí s funkčními bateriemi, prostor s funkčními sprchami anebo ucelená prezentace wellness produktů, pro které byla zhotovena wellness zóna, kde si může každý návštěvník na vlastní kůži vyzkoušet tyto výrobky.

Celkový prostor showroomu se rozléhá na cca 700 m2 a je ve dvou úrovních. Hlavní vstup je na úrovni +-0,000. Přes rampu je řešen vstup do zvýšené části. Rozdíl podlah je 910 mm.

Denní světlo, které zajišťuje neopakovatelnou atmosféru studia, je vrháno do vesměs celého showroomu skrze výlohové části v přední a zadní části, v prostřední části je zajištěno díky prosklenému stropu rozkládající se přes celou jeho plochu.

Předchozí prostory byly komponovány pro restaurační prostory, projekčně šlo o jejich rekonstrukci s novým využitím, tzv. fit out komerční jednotky. Architektka si musela poradit s technologiemi objektu, zejména se vzduchotechnikou, která je ze všech rozvodů nejobjemnější. Jednotka je první v řadě a tudíž přes její prostor prochází sítě a rozvody vedoucí do dalších nájemních jednotek. 

Požadavky na vzhled interiéru byly teplé, přírodní barvy v kombinaci s tmavými prvky. Nosné použité materiály v interiéru jsou - dubové dřevo, lakovaný černý plech a černá barva použitá na truhlářských konstrukcích. Celým interiérem prochází keramika jak na podlaze, tak na stěnách. Všechna byla pečlivě vybrána z portfolia firmy MARO. Zároveň tak slouží jako prezentační plochy showroomu. 

Jedinečné prvky studia tvoří například velkoformátový tenkostěnný obklad, který se nachází na stěně za recepcí, který je řezaný do nepravidelných tvarů na vodním paprsku. Dle přesného spárořezu je jím stěna obložena. 

Práce na tomto showroomu byla pro architektku projektu velkou výzvou, zejména otázka, jak vyřešit poměrně velký prostor s požadavky na prezentaci produktů. A to tak, aby byla vyvážena jak estetická a funkční stránka, tak i marketingová. Aby si prostor zachoval svoji jednoduchost, vzdušnost a zároveň nabídl všechny produkty a vše zůstalo vyvážené.

 

08.03.2019