Manželé si přáli splnit sen a otevřít malou rodinnou kavárnu s nabídkou kvalitní kávy, zmrzliny a dezertů převážně z vlastních a lokálních zdrojů. Koncept i vizuální styl kavárny vycházely z návaznosti na tradici řeznického řemesla, které se v rodině dědí. A také v prostorách nynější kavármy kdysi řeznictví skutečně bylo.

Oslovili nás manželé, jejichž přáním bylo splinit si sen a otevřít malou
rodinnou kavárnu s nabídkou kvalitní kávy, zmrzliny a drobných sladkostí
především z vlastních a lokálních zdrojů. A to v místě kde lidem podobným
podnik velmi chybí.
Součástí návrhu byl nejen koncept a návrh interiéru, ale i grafický vizuální styl
kavárny. Ten vychází z návaznosti na tradici řeznického řemesla v děděnou rodině
investora. Taktéž v prostorách nynější kavárny U řezníka kdysi řeznictví skutečně
bylo a nás toto téma proto velmi zaujalo.
Při návrhu interiéru bylo naší snahou vymezit se vůči klasikým klišé spojeným
s tématy útulné kavárny v něžných barvách sladkostí. Chtěli jsme vytvořit osobitý
prostor v tmavých tónech a přírodních materiálech. Chtěli jsme kavárnu “co má
říz”. Zvolili jsme pro tento účel použití překližky mořené do černého odstínu,
tmavé jeklové konstrukce a odkazy na řeznickou tématiku v podobě černobílých
kreseb různých nožů, sekáčků a prkýnek pokrývají celou jednu stěnu kavárny.
Při práci na návrhu jsme byli ovšem poměrně limitováni nejen finančními
možnostmi investorů, ale též samotným prostorem budoucí kavárny, který byl po
rekonstrukci a některé prvky, jako dlažba na podlaze, interiérové dveře
a čtevrcový minerální stropní podhled již nešlo změnit. Rozhodli jsme se proto
konstrukci stropního podledu odkrýt. Chtěli jsme odhalit původní výšku stropu
a čtvercový rastr nosné konstrukce využít jako leitmotiv. Strop i konstrukci jsme
barevně i formátem navázali na jeklový regál. Srop tak v podstatě přechází do
stěny, kterou mají postuplně prorůstat rostliny a vzniká též i prostor potřebný pro
vystavní zboží na prodej. Další výzvou pro nás byl návrh vitríny pro prodej
oříšků, sušeného ovoce a jiných pochutin. Tady nám byly inspirací klenotnicví,
která vystavují drobné zboží pod sklem přímo v prodejním pultu. Jak se ukázalo,
je to řešení, pro obsluhu praktické a pro zákazníka přitažlivé.
Jsme rádi, že nám investoři důvěřovali a dopřáli prostor nám prostor pro náš
návrh a nezalekli se ani nevšedního pojetí celkového konceptu.

11.03.2018

Partneři

OFICIÁLNÍ VŮZ

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNER KATEGORIE

HLAVNÍ PARTNEŘI

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše