HOSTEL MEET ME 23, PRAHA

HOSTEL MEET ME 23, PRAHA

 

Přáním investora bylo vytvořit kosmopolitní projekt mezi hostelem a hotelem, který svojí ležérností osloví zejména mladší generaci. Proto byl kladen velký důraz i na použití současných vizuálních technologií. V interiéru jsou vyzdviženy některé ryze české charakteristiky jako je graffiti Lennonovy zdi na průčelí výtahu či instalace staré Octavie na stěně recepce.

(kategorie: veřejný interiér I; autor a přihlašovatel: Akad. arch. Jaromír Pizinger, MORIX s.r.o., www.morix.cz)   

Zadání od investora bylo vytvořit kosmopolitní projekt, něco mezi hostelem a hotelem, který osloví především nekonformní mladší generaci ležérním prostředím a “naskočí” na celosvětový trend zvýšení kvality ubytování v hostelu.

Jednou ze zvláštností bylo, že jsme jako architekti dostali téměř volnou ruku jak při tvorbě celého konceptu, tak při řešení jednotlivých prostor a detailů. Celý koncept je ve velkém kontrastu s exteriérovým vzezřením budovy a i základním stavebním interiérem. Jedná se o budovu z 19. Století, kde jsou dochované zdobené komunikační prostory vstupní haly a schodiště, s čímž jde do přímého kontrastu nově navržený interiér včetně jeho zařízení. Snažili jsme se tak vytvořit zdánlivý chaos mezi klasicistními architektonickými prvky objektu, které byly ponechány pokud možno nezrekonstruované.

V interiéru hostelu byl kladen velký důraz také na použití současných vizuálních technologií, jako je videomapping, 3D projekce, atd.

Pro zahraniční hosty jsme se snažili nekonzervativně použít pár ryze českých témat, jako byla instalace staré Škoda Octavie na stěně recepce, anebo graffiti Lennonovy zdi na průčelí prosklenného výtahu.

Hlavním tématem v celém objektu je imaginární postava tzv. “bluemana”, který doprovází hosta jak v životní velikosti v laminátové formě, tak jako videomapping pohybující se po chodbách hotelu.

Po několikaměsíčním provozu se ukazuje celý koncept jako správný a dlouhodobě i ekonomicky zdařilý.

11.03.2018