CENTRÁLA SKUPINY EUC, PRAHA

CENTRÁLA SKUPINY EUC, PRAHA

 

V budově organických tvarů v pražských Vokovicích navrhli architekti funkční a moderní kanceláře pro dvě samostatné společnosti patřící do skupiny EUC. Hlavním mottem interiéru je Art is Life. Celý interiér připomíná galerii, kde hlavní roli hrají umělecké předměty a vše ostatní je v neutrálních tónech a ustupuje do pozadí.

(kategorie: veřejný interiér II; autor: Ing arch. Petra Gletová a tým, LINSTRAM, spol. s r.o., www.linstram.cz; přihlašovatel: EUC a.s., www.euc.cz)

Koncepce prostorového uspořádání

Zadáním bylo navrhnout funkční a moderní kancelářské prostory pro dvě samostatné společnosti patřící do skupiny EUC na 3.NP v budově A projektu AFI Vokovice. Hlavním specifikem stavby je její organický tvar, který bylo potřeba respektovat a tvorbou interiéru na něj reagovat.

Celková plocha kanceláří (bez obslužných jader) je necelých 1700 m2. Na projektu se začalo pracovat v prosinci roku 2017 s využitím metodologie Pallete of Places. Pro prostorové uspořádání je využit tvar budovy a umístění hlavního vertikálního komunikačního jádra v jejím středu. Jednotlivé společnosti jsou umístěny na opačných koncích budovy, kolem dalších obslužných jader. U hlavního komunikačního jádra je navržen společný hlavní vstup s recepčním pultem, na který z jedné strany navazuje společná zóna a z druhé strany reprezentativní jednací místnosti pro klienty.

Celkem bylo potřeba zajistit pracovní místa pro 180 až 200 osob. Fixní pracovní místo má 143 zaměstnanců buď v open space nebo v různě velkých uzavřených kancelářích. Více jak 50 sdílených pracovních míst různého typu se nachází ve společné zóně i v rámci kancelářských prostor. Zaměstnanci bez stálého pracovního místa mají své zázemí v osobních lockerech umístěných v rámci servisních prostor, kde se nachází také šatny a copy centra. Pracovní místa jsou doplněna maximálním množstvím prostor pro společné setkávání malých týmů, ale i samostatnou nerušenou práci dle již zmíněného Pallete of Places. V prostorách jsou dále rovnoměrně rozmístěny mobilní telefonní budky nebo samostatná kancelář s dětským koutkem, kde mohou pracovat rodiče, kteří zrovna nemají hlídání pro své děti. Společná zóna plní na ploše 240 m2 hned několik různých funkcí. Je to místo setkávání zaměstnanců s klienty, místo pro samostatnou práci, setkávání malých týmů i odpočinek. Součástí této zóny je kavárna s obsluhou. Zároveň je to prostor umožňující krátkodobé setkání obou společností. Jedná se o dominantní a reprezentativní prostor, takové srdce celé společnosti.

Koncepce interiérového designu.

Hlavním mottem projektu interiéru je „ART IS LIFE“ a snaha otisknout stopu klinik EUC v kancelářském interiéru. Celý interiér působí dojmem jako když vstoupíte do galerie, kdy hlavní roli hrají jednotlivé umělecké předměty a vše ostatní je v neutrálních tónech a ustupuje do pozadí. Tohoto cíle se podařilo dosáhnout správnou kombinací materiálů jak na podlahách a stěnách, tak na jednotlivých kusech nábytku. Hlavními materiály použitými v interiéru jsou dřevo, beton a sklo, odstíny šedé až černé v kombinaci s výraznými barvami jako je magenta a modrá, doplněné o žlutou a zelenou. Hlavnímu vstupu do prostor vévodí betonová recepce z dílny české firmy Gravelli, vytvořená její patentovanou technologií Licrete. Jde o skloubení betonu a polymerových prvků, díky nimž se betonová deska stane průsvitnou, aniž by ztratila svou pevnost.  Pomocí světelných panelů umístěných na zadní straně celá konstrukce působí velmi luxusně a odlehčeně. Při zhasnutých panelech budete na této recepci logo EUC hledat marně. Až při rozsvícení úsporných LED panelů lze zjistit, že je součástí samotné konstrukce.

Jak už bylo řečeno, jednou z hlavních idey návrhu interiéru bylo propojení tématiky lékařské kliniky s kancelářskými prostory. Místem, kde se tak stalo, je společná zóna, kde jsou jednotlivé zóny navrženy s odkazem na prostory, které se běžně nacházejí na klinikách (např. sesterna, odběry krve, laboratoř, ordinace s čekárnou nebo apotéka či primářovna). Záměrem bylo vytvoření prostoru, který by mohl využívat větší počet lidí, aniž by se navzájem rušili, a to i přesto, že není striktně rozdělen příčkami. Toho bylo dosaženo použitím kombinace akustického nábytku s klasickým. Jako zajímavý prvek těchto prostor je použití a povýšení vybraných lékařských předmětů na „umělecká“ díla, která již neplní svojí původní funkci, ale funkci novou.

V duchu výstavní galerie prostupuje celým interiérem 3D nástěnná grafika českého umělce Jana Kalába a tvoří tak v mnoha částech interiéru jeho dominantu.

Nábytkově jsou kanceláře pojaty spíše neutrálně, v přírodních odstínech dřeva, bílé a šedé v podobě malby, surového betonu či betonové stěrky. Celé kanceláře pak krásně vynikají na tmavě šedém koberci s 3D efektem. Celý prostor je dále doplněn prvky loungového nábytku ve výrazných barvách, které zvláště odkazují na firemní barvy – magentu a modrou.

 

07.03.2019